Mindfulness – Trening Uważności

Zapraszamy Dzieci, Młodzież i Dorosłych na Trening Uważności do Strefy Myśli! Zajęcia prowadzi certyfikowana trenerka i superwizorka mindfulness, Beata Kamińska-Suchanek, która kształciła się i superwizuje swoją pracę u samej twórczyni metody, Eline Snel.

Najważniejsze Informacje – Mindfulness Warszawa Mokotów

Zajęcia prowadzone będą w podziale na grupy wiekowe:

  • grupa dla dzieci 8 lat +
  • grupa dla młodzieży 12 lat +
  • grupa dla dorosłych.

Zajęcia będą odbywać się we wtorki, w kilkutygodniowych cyklach: 8 spotkań po 60min dla dzieci, 10 spotkań po 2h (plus kilkugodzinny dzień odosobnienia) dla dorosłych.

Start zajęć dla dorosłych: 4 października 2022 (wtorek) g. 19:00-21:00.

Koszt całkowity kursu: 990zł dzieci, 1190zł dorośli + 250zł dzień odosobnienia.

W celu zapisu na zajęcia, zapraszamy do kontaktu: 22 490-44-12. Liczba miejsc ograniczona!

Czym jest mindfulness?

Mindfulness inaczej nazywany jest treningiem uważności. Jest to trening naszego umysłu, którego celem jest zmienienie nas w czujnych obserwatorów chwili obecnej. Polega na koncentracji na obecnych doznaniach – emocjach, myślach, odczuciach. W trakcie treningów uważności, uczymy się je dostrzegać i traktować jako obiekty obserwacji. Skupiamy się na tu i teraz – nie myślimy o przyszłości ani przeszłości. Nie osądzamy myśli, które się pojawiają, a jedynie je dostrzegamy.
Treningi uważności uczą jak cieszyć się każdą chwilą, nawet z tych najbardziej prozaicznych i prostych czynności. Kluczowymi elementami mindfulness jest koncentrowanie uwagi na zewnętrznych i wewnętrznych bodźcach występujących w chwili obecnej i nauka skupienia na jednej czynności na raz.
Dużą zaletą treningu uważności jest to, że nie wymaga od nas specjalnych umiejętności i może być stosowany przez każdego. Nie narzuca nam konieczności wchodzenia w szczególny stan relaksacji, ponieważ polega na obserwacji rzeczywistości takiej, jaka po prostu jest. Pozwala nam skonfrontować się z naszymi lękami i zmartwieniami, a nie ich unikać.

Skuteczność mindfulnessu

Liczne badania nad wpływem treningu uważności na zmiany w funkcjonowaniu człowieka pokazują jego pozytywne oddziaływanie. Mindfulness pozwala wzmocnić regulację emocji, która wspomaga radzenie sobie z różnymi trudnościami i powrót do stanu relaksu i odprężenia. Uważność pomaga zauważyć, że treść naszych myśli, wyobrażeń i emocji jest zmieniającym się procesem, a nie jest jednoznaczna z prawdziwym i niezmiennym stanem rzeczy. Badania pokazują również, że regularny trening uważności przekłada się na poprawę koncentracji, pamięci i samopoczucia.

Korzyści z mindfulness dla dorosłych

Mindfulness pozwala złagodzić stres i niepokój będący często nieodłącznym elementem codziennego życia każdego człowieka. Pozwala na bycie obecnym tu i teraz i zauważanie ważnych momentów codzienności. Trening uważności pozwala otworzyć się na otoczenie i budować głębsze relacje z bliskimi. Mindfulness pozwala osiągnąć równowagę ciała i umysłu, działa odprężająco i uspokajająco. Osoby praktykujące mindfulness mają większą kontrolę nad reakcjami emocjonalnymi, lepiej radzą sobie z impulsami i negatywnymi myślami.

Korzyści z treningu uważności dla dzieci

Trening mindfulness pomaga dzieciom radzić sobie z towarzyszącym im nadmiarem bodźców i zredukować myśli utrudniające wyciszenie. Trening może pozytywnie wpływać na ich relacje z rówieśnikami i rodziną, redukować poziom stresu, wzmacniać koncentrację, pamięć i umiejętność skupienia. Dzieci regularnie praktykujące uważność lepiej radzą sobie z emocjami, frustracjami, bólem i napięciem. Obniżają się nieprzyjemne dolegliwości, takie jak zmęczenie, choroby, niepokój i bezsenność. Mindfulness uczy zdolności relaksowania się i zwiększa poziom energii i przyjemności z życia. Trening uważności dla dzieci i młodzieży prowadzony jest Metodą Eline Snel oraz MBLCY-A.

Kiedy warto skorzystać z treningu uważności?

● Kiedy chcemy zwolnić tempo życia
● Kiedy chcemy bardziej świadomie przeżywać i zauważać
● Kiedy chcemy obserwować siebie
● Kiedy chcemy lepiej radzić sobie ze stresem i emocjami

Praktyka uważności pomaga zmniejszyć ilość zadań wykonywanych automatycznie i schematycznie. Działania na tak zwanym „autopilocie” mogą być czasami przydatne, pozwalają bowiem uniknąć uczenia się czynności za każdym razem kiedy chcemy ją wykonać. Kiedy jednak zaczynamy wykonywać wszystko nieświadomie, możemy za jakiś czas zorientować się, że życie przecieka nam przez palce, a my przegapiamy jego większą część. Skutecznym sposobem aby temu zaradzić, jest zwracanie świadomej uwagi na otoczenie i zauważanie otaczającej nas rzeczywistości.

Kurs mindfulness metodą Eline Snel

Metoda Eline Snel przeznaczona jest dla dzieci oraz młodzieży w wieku 5-15 lat. Kurs dla dzieci w wieku 5-12 lat trwa 8 tygodni – spotkania po 45 lub 60 minut, zaś dla starszych trwa 10 tygodni – spotkania po 75-90 minut. Treści są tak dostosowane, by odpowiadać na możliwości i potrzeby uczestników w danym wieku. Podczas spotkań wykorzystywane są historyjki, wyobraźnia oraz proste ćwiczenia. W ten sposób dzieci otrzymują narzędzia, które mogą wykorzystać, by lepiej zrozumieć siebie i innych. Mogą także rozwijać umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach.

Kurs mindfulness metodą MBLCY-A

Ta metoda mindfulness przeznaczona jest dla nastolatków. Kurs mindfulness w tej metodzie składa się z 10 tematycznych grupowych sesji treningowych trwających 75 min. Spotkania odbywają się raz w tygodniu. Podczas spotkań, do pracy wykorzystuje się specjalną książkę dla nastolatków z najważniejszymi kwestiami, ciekawostkami oraz zaproszeniem do eksperymentów i ćwiczeń. Ponadto, kurs rozpoczyna się konsultacją z rodzicem oraz nastolatkiem, a kończy się spotkaniem podsumowującym.

Techniki treningu uważności na co dzień

Niekwestionowaną zaletą treningu uważności jest to, że możemy praktykować go zawsze i wszędzie. Skupianie się na tu i teraz może odbywać się, gdy spożywamy posiłek, bierzemy prysznic czy nawet kiedy myjemy zęby. Należy skupić się na każdym aspekcie danej czynności. Jedną z najczęściej spotykanych technik jest uważne oddychanie. Koncentrujemy się tylko i wyłącznie na oddechu i ruchu naszej klatki piersiowej. Inną techniką jest skanowanie ciała – skupianie się na kolejnych częściach ciała, co pozwala przenieść uwagę na doznania cielesne.

Kurs mindfulness dla dzieci, młodzieży i dorosłych – Warszawa Mokotów

Jeśli czujesz, że warsztaty treningu uważności to coś dla Ciebie lub Twojego Dziecka, zachęcamy do kontaktu telefonicznego: 22 490-44-12 / 571-795-045 lub mailowego: recepcja@strefamysli.pl.

Serdecznie zapraszamy!